S ha már szóba kerültek a zónák, nézzük a felsőbe kerülő változatos vonásokat! Ezek akár ecsetvonásoknak is tekinthetők. Horizontálisan közel arányosan, az elején, közepén és végén elhelyezett hosszú vonások ezek (hosszuk nagyjából a kezdő T betű törzsvonalának hosszával azonos). E vonások mérete és ereje elölről hátrafelé mérséklődik. Az aláírásnak e sajátos elemei árulkodnak a balkezességről is, hiszen jellemzően jobbról balra tartó, hajló és kanyarodó ívek ezek. Az eredeti szerepükhöz képest hangsúlyosabbá válnak, s mivel a szellemiség területén „cikáznak”, a képzőművész felmerülő ötleteit is jelképezhetik.
A középzóna inkább a megvalósítás tere. Tettamanti aláírásában ennek jellemzője a stabilitás vegyítve a rugalmas alkalmazkodással. A középzóna effajta következetessége arra utal, hogy készítője önmagára és munkájára igényes, gondos. Az írás többi elemével összevetve pedig jelzi azt is, hogy amikor cselekszik, addigra már letisztulnak szándékai. S ezt az aláírás többségében álló betűi is jelzik.
Ha valamely képzőművész aláírásáról elmondhatjuk, hogy valóságos kompozíció, aligha meglepő. És jelen esetben talán az sem, hogy mivel a vezetéknév jelenléte dominál: a duktor – a grafológiában közkeletű vélekedés alapján – inkább munkájának, alkotásainak és nem saját személyének ad hangsúlyt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése